World Beer Awards 2014

Belgian Beer Geek

wba2014.ashx

De World Beer Awards 2014, een van de bekendere bierwedstrijden levert ons Belgen een fiks aantal medailles op. Driewerf hoera maar toch stelde ik mij enkele vragen bij een aantal laureaten en uitkomsten, niet omdat we verzuurd zijn en laten we alsjeblief die term ‘geen sant in eigen land’ even in de koffer der wijsheden steken. Ook bij de collega’s van Beer Awards deden ze dit en kijk, een door Bert Mattijs geschreven en door mij ondersteund opiniestukje volgde. Over de zin en onzin van zulke wedstrijden;

De kranten bulken van het nieuws, de wereld is weer een betere plaats! Een Belgisch bier is opnieuw verkozen tot beste bier ter wereld. Tongerlo Blond dan nog wel. Ik durf mijn hand in het vuur steken en beweren dat 75% van de journalisten nog nooit had gehoord over dit bier, laat staan gedronken. Maar laat dit de pret niet bederven.

Wat…

View original post 779 more words

Leave a Reply

